Tiden
Under de senaste fyra veckorna har barnen slutat kl 13 tisdag till torsdag. Från och med nästa vecka kommer barnen att gå längre dessa dagar. Den undervisningstid som barnen har gått miste om under dessa fyra veckor är totalt 15 timmar. Dessa timmar kommer att tas igen efter jul. Barnen kommer då att gå längre även på måndagar.
· Schema
Från och med nästa vecka kommer klassen att gå längre tisdag till torsdag. Slöjd, musik och bild ligger på tisdagar och torsdagar. Idrotten är onsdagar och fredagar. Barnen slutar kl 13.00 på måndagar och fredagar. Tisdag, onsdag och torsdag går barnen till 14.45.
Två från klassen kommer att få i uppgift att skriva lite om skoldagarna på bloggen. Barnen kommer att turas om med denna uppgift och alla kommer att ha gjort detta när lästet är slu
Tjej och killsnack
Klassen kommer att börja med tjej och killsnack. För detta kommer en resurs från kyrkan. Tjejerna från bägge klasserna går varje torsdag och killarna varvar varannan 3a och varannan 3b.
Erik (Jojjes pappa) och Maria (Alexandras mamma) kommer att vara klassens representanter i skolforum.
Klassen samlar ”trianglar”. När de har samlat 20 trianglar kommer klassen att få önska en aktivitet. Det kommer troligtvis att blir en klassaktivitet innan jul.
Utvecklingssamtalen kommer att bli lite annorlunda från tidigare år. Utvecklingssamtalen kommer att hållas koncentrerat under två dagar. Dessa dagar är 14-15/10. Jennie lägger ut tider på schoolsoft och bloggen .Tider bokas genom att maila eller sms:a Jennie.
Övrigt
Under eftermiddagarna de senaste fyra veckorna har lärarna ägnat tid till den pedagogiska planeringen som nu är färdig. Man har byggt upp fyra temaområden. Ett av temana heter ”familjen och jag”.
- Jennie berättade att man kommer att börja jobba mer över klassgränserna dvs man kommer att skapa arbetsgrupper med barn från 1:an till 3:an.
Jennie kommer att lägga ut viktiga händelser de närmsta två veckorna på bloggen. Idag är det endast den närmsta veckans händelser som finns.
Anna-Lena
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar